113 zgłoszeń, 11 państw na wyścigu w Limanowej.
Zgodnie z przewidywaniami, tegoroczny sezon Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich – FIA EHC, zacznie się rozstrzygać podczas 14. Wyścigu Górskiego Limanowa. Po odbywającym się w najbliższy weekend 30.06 – 2.07 wyścigu, kierowcom zostaną już tylko trzy rundy serialu. Rozgrywane w Beskidzie Wyspowym zawody ściągnęły więc wszystkich kierowców, którzy walczą o najwyższe pozycje na koniec sezonu. Na opublikowanej przez organizatora – Auto Moto Klub Limanowa liście zgłoszeń znaleźli się więc zarówno liderzy klasyfikacji w poszczególnych kategoriach – Igor Stefanovski (MKD, Hyundai i30 TCR) i Christian Merli (ITA, Osella FA30), jak i kierowcy, którzy chcą poprawić swoje pozycje po sześciu rundach FIA EHC. Zawody będą także 5 i 6 rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W sumie na piątkowym technicznym Badaniu Kontrolnym powinno zameldować się 113 zawodników.
W wyścigach górskich samochody podzielone są na dwie kategorie: Kat. 1 to samochody z nadwoziem zamkniętym, Kat. 2 to auta z nadwoziem otwartym (tzw. bolidy). W Kat. 1 auta dodatkowo podzielone są na 5 grup, odpowiadających parametrom samochodów (m.in. pojemność silnika, rodzaj napędu, adaptacje nadwozia).
Po raz kolejny w Limanowej pojawi się najszybszy kierowca Europy ostatnich lat, Włoch Christian Merli, rekordzista limanowskiej trasy, który także w tym roku nie ma sobie równych i prowadzi w Kat 2 z kompletem punktów. Pod nieobecność w Limanowej drugiego w tabeli Joseby Iraola Lanzagorty (ESP) swój wynik postara się poprawić trzeci dotychczas, Petr Trnka (CZE, Norma M20 FC) i czwarty (ale już ze znaczną stratą punktową) Alexander Hin z Niemiec (Osella FA30).
W sumie za kierownicami bolidów zobaczymy 13 kierowców (do międzynarodowego grona dołączą m.in. Pumba (POL, Tatuus T014) i Jakub Kaszuba (Alfa Romeo FR/02), rywalizujący o punkty w GSMP.
W Limanowej zobaczymy więc wspomnianego Igora Stefanovskiego, którego będzie starał się wyprzedzić drugi w klasyfikacji Nicolas Werver ( FRA, Porsche 997), tracący do Macedończyka zaledwie 21 punktów. Szanse na wygraną w tej kategorii wciąż mają także: trzeci w tabeli O’’Play (ITA, Mitsubishi Lancer Evo IX) i Norbert Nagy (HUN, BMW E46 330 Ci). Na miejscu piątym klasyfikacji generalnej Kat 1 znajduje się lider Gr. 4, Maciej Serafin (POL, Mitsubishi Lancer Evo X). Polscy kibice ściskać będą zapewne kciuki za Karola Krupę (POL, Skoda Fabia CT), przed którym niełatwy pościg za liderem Gr. 2, Nicolasem Werverem, który zgromadził o 71 punktów więcej.
Równie ciekawie wyglądać będzie rywalizacja w GSMP. Jednym z kandydatów na podium wyścigu będzie Waldemar Kluza, dysponujący potężnym, ponad 1000 – konnym Mitsubishi Lancerem EVO AMS, lider GSMO w Kat.1. Ma znaczną przewagę nad drugim, Gabrielem Kubitem (Lotus Exige KMS) i Romanem Baranem (Mitsubishi Lancer). Na liście zgłoszeń znalazł się także Grzegorz Rożalski (Mitsubishi Lancer EVO IX), który dwa tygodnie temu rozbił swoje auto podczas poprzedniego wyścigu. Po dłuższej przerwie na polskim wyścigu pojawi się były mistrz Polski Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer EVO X), startujący w barwach AMK Limanowa. Do rozgrywanych w Polsce wyścigów wróci także po rocznej nieobecności Piotr Ilnicki, także z AMK Limanowa, który w Limanowej zamelduje się…rajdowym Renault Clio Rally 4.
Gościem specjalnym wyścigu będzie Tomasz Adamek, były zawodowy mistrz świata w boksie. Sportowiec z Żywca coraz poważniej myśli o zmianie dyscypliny sportu właśnie na wyścigi samochodowe.
14. Wyścig Górski Limanowa został objęty Honorowym Patronatem przez Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka i Marszałka Województwa Małopolskiego Witolda Kozłowskiego. Zawody mają status Imprezy Towarzyszącej odbywającym się w tym terminie III Igrzyskom Europejskim.