MARATON KIERAT JUŻ W TEN WEEKEND

paklat KIERAT

Już w ten weekend, 25-27 maja br., po raz drugi w Słopnicach, odbędzie się Międzynarodowy Ekstremalny Maraton Pieszy Kierat 2018, a dokładniej jego XV już edycja. Gmina Słopnice będzie gościć ponad sześciuset miłośników marszobiegów z różnych części Polski oraz z zagranicy, a na terenie naszej miejscowości będzie mieścić się start, meta oraz biuro zawodów. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami przebiegu trzydniowej imprezy!

Maraton Kierat przeznaczony jest dla miłośników marszobiegów oraz amatorów turystyki pieszej o bardzo wysokim przygotowaniu kondycyjnym, wysokiej odporności psychicznej i umiejętności orientacji w terenie. Pomysłodawcą imprezy, budowniczym trasy i sedzią głównym maratonu jest  Andrzej Sochoń. W organizacji wspiera go Tomasz Baranowski – szef biura zawodów i sędzia pomocniczy oraz Andrzej Pilawski główny organizator wydarzenia.  Długość trasy Kieratu liczy zawsze 100 km, a w tym roku będzie przebiegać przez malownicze tereny Beskidu Wyspowego i Makowskiego. Suma podejść to ok. 4000 m z 14 punktami kontrolnymi, które zawodnicy zdobywają przemierzając „na orientację” górskie tereny. Na pokonanie trasy uczestnicy mają 30 godzin. Choć zawody mają przyjazną formułę, nie należy dać się zwieść. Kierat to jednych z najtrudniejszych ultra maratonów w Polsce. Najlepiej o tym świadczy liczba osób kończących – co roku jest to mniej więcej połowa startujących. Strat i meta maratonu mieści się w Słopnicach, a biuro zawodów znajduje się niezmiennie w Zespole Placówek Oświatowych w Słopnicach.

Warto dodać, że w tym roku wzrosła liczba osób, które podczas Kieratu będą reprezentować Słopnice! Zatem gorąco zachęcamy do uczestnictwa w imprezie i prosimy o gorący doping dla zawodników!

Podstawowe parametry maratonu KIERAT 2018:
Teren: Beskid Wyspowy, Beskid Makowski;
Start/meta: Słopnice
Dystans: 100 km;
Suma podejść: 4000 m;|
Liczba punktów kontrolnych: 14;
Czas: 30 godzin (non-stop, dzień i noc);
Termin: 25-27 maja 2018 r.
Liczba zgłoszeń: 692 uczestników;  99 kobiet i 593 mężczyzn
Oficjalna strona imprezy: www.maratonkierat.pl

Program:

25 maja (piątek)
godz. 12.00 – 17.00 – rejestracja (baza maratonu- Zespół Placówek Oświatowych w Słopnicach),
godz. 17.30 – odprawa techniczna (Stadion KS Sokół Słopnice),
godz. 17.45 – uroczyste otwarcie maratonu (Stadion KS Sokół Słopnice),
godz. 18.00 – start maratonu (Stadion KS Sokół Słopnice),

26 maja (sobota)
od godz. 6.00 – oczekiwanie na mecie (Zespół Placówek Oświatowych w Słopnicach) na najszybszych maratończyków
godz. 24.00 – zamknięcie mety maratonu,

28 maja (niedziela)

godz. 9.00 – uroczyste zakończenie maratonu (Zespół Placówek Oświatowych – sala gimnastyczna),
do godz. 11.00 – opuszczenie bazy maratonu.

UWAGI!

W związku z organizacją Kieratu na terenie Słopnic, prosimy mieszkańców o zapoznanie się z uwagami organizacyjnymi, które wiążą się z przebiegiem zawodów.

  1. W piątek 25 maja, od godziny 12.00 rozpocznie pracę biuro zawodów, a do Słopnic będą zjeżdżać kolejni zawodnicy. Dla uczestników Kieratu wyznaczono parkingi, na które będą prowadzić specjalne oznakowania, a ruchem będą kierować druhowie OSP Słopnice Dolne. Prosimy mieszkańców o stosowanie się do uwag osób zarządzających ruchem.
  2. O godz. 18.00, na stadionie KS Sokół Słopnice zaplanowany jest start zawodników, którzy pobiegną drogą powiatową na odcinku od Gminnego Kompleksu Sportowego do cmentarza w Słopnicach Dolnych. Na tym odcinku ruch samochodów zostanie zamknięty (planowane godziny zamknięcia to 18:00 – 18:10).
  3. W sobotę spodziewany jest powrót maratończyków z trasy, którzy będą kierować się na metę znajdującą się przy Zespole Placówek Oświatowych w Słopnicach. Zwracamy się do mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności i ułatwienie poruszania się osób pieszych po drogach na terenie Słopnic.

Serdecznie zapraszamy do udziału w imprezie! Szczególnie zapraszamy do wspólnego odliczania na Starcie oraz na odczytanie wyników zawodów!

Mieszkańców Słopnic prosimy o życzliwe przyjęcie gości!

plakar KIERAT

image_pdfimage_print

Udostępnij

Skip to content