Informacje Dotyczące Naborów Wniosków

17 października 2024 r.

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania  „Przyjazna Ziemia Limanowska” realizuje LSR na lata 2023-2027.

Opracowana przez LGD „Przyjazna Ziemia Limanowska” Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność ma charakter wielofunduszowy, co oznacza, że działania współfinansowane będą przez różne EFSI: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR), Europejski Fundusz Społeczny PLUS (EFS+).

W Lokalnej Strategii Rozwoju przewidziano przedsięwzięcia, które będą realizowane przez jednostki różnych sektorów z różnych gmin. Są to zarówno osoby fizyczne, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe oraz lokalni przedsiębiorcy.

Mając na uwadze powyższe, Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania  „Przyjazna Ziemia Limanowska” podaje do wiadomości najważniejsze informacje dotyczące zaplanowanych na rok 2025 Naborów Wniosków:

Przedsięwzięcie z LSR: P.3.5 Rozwój infrastruktury kultury

Fundusz: EFRR

Podmiot uprawniony do otrzymania pomocy: jednostki samorządu terytorialnego

Limit środków przeznaczonych na nabór w EUR.: 364 667,00

Termin rozpoczęcia oraz zakończenia naboru: 10.02.2025 – 28.02.2025

 

Przedsięwzięcie z LSR: P.1.5 Tworzenie i rozwój infrastruktury turystycznej

Fundusz: EFRR

Podmiot uprawniony do otrzymania pomocy: jednostki samorządu terytorialnego

Limit środków przeznaczonych na nabór w EUR.: 1 686 691,00

Termin rozpoczęcia oraz zakończenia naboru: 10.02.2025 – 28.02.2025

 

Przedsięwzięcie z LSR: P.2.4 Tworzenie nowych lub rozwój istniejących placówek wsparcia dla dzieci i młodzieży

Fundusz: EFS+

Podmiot uprawniony do otrzymania pomocy: jednostki samorządu terytorialnego

Limit środków przeznaczonych na nabór w EUR.: 942 514,00

Termin rozpoczęcia oraz zakończenia naboru: 05.05.2025 – 26.05.2025

 

Przedsięwzięcie z LSR: P.2.1 Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej

Fundusz: EFRROW

Podmiot uprawniony do otrzymania pomocy: jednostki samorządu terytorialnego

Limit środków przeznaczonych na nabór w EUR.: 1 000 000,00

Termin rozpoczęcia oraz zakończenia naboru: 12.05.2025 – 30.05.2025

 

Przedsięwzięcie z LSR: P.2.2 Rozwój infrastruktury rekreacyjnej na obszarze LSR

Fundusz: EFRROW

Podmiot uprawniony do otrzymania pomocy: NGO

Limit środków przeznaczonych na nabór w EUR.: 327 500,00

Termin rozpoczęcia oraz zakończenia naboru: 19.05.2025 – 06.06.2025

 

Przedsięwzięcie z LSR: P.1.2 Podejmowanie działalności gospodarczej w branży turystycznej i okołoturystycznej

Fundusz: EFRROW

Podmiot uprawniony do otrzymania pomocy: osoby fizyczne

Limit środków przeznaczonych na nabór w EUR.: 150 000,00

Termin rozpoczęcia oraz zakończenia naboru: 01.10.2025 – 15.10.2025

 

Przedsięwzięcie z LSR: P.1.1 Rozwijanie działalności gospodarczej w branży turystycznej i okołoturystycznej

Fundusz: EFRROW

Podmiot uprawniony do otrzymania pomocy: mikroprzedsiębiorstwo i małe przedsiębiorstwo – przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 1 załącznik 1 do rozporządzenia GBER spełniające kryteria ustanowione w tym załączniku

Limit środków przeznaczonych na nabór w EUR.: 675 000,00

Termin rozpoczęcia oraz zakończenia naboru: 06.10.2025 – 20.10.2025

 

Więcej informacji na temat planowanych Naborów Wniosków można również uzyskać bezpośrednio w siedzibie biura:

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Przyjazna Ziemia Limanowska”
ul. Józefa Piłsudskiego 20, 34-600 Limanowa
tel. 787 917 005

Czas pracy biura LGD:
poniedziałek – piątek: 7.30 -15.30

Obsługa Beneficjenta:
poniedziałek – piątek: 9.00 -15.00

Zachęcamy również do zapoznania się z Aktualnym Harmonogramem Naborów Wniosków LGD, który znajduje się pod poniższym linkiem:

https://www.lgdlimanowa.eu/2023-2027/276/harmonogram-naborow

 

 




Zaduszki Literackie w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Limanowej

17 listopada 2024 r.

Miejska Biblioteka Publiczna w Limanowej zaprasza Zaduszki Literackie – wyjątkowy wieczór zadumy i artystycznych wzruszeń. Wydarzenie odbędzie się w piątek 25 października br., o godzinie 18.00 w Sali kameralnej Limanowskiego Domu Kultury.

 

 

 

Podczas spotkania zostanie zaprezentowany  program artystyczny w wykonaniu Kabaretu Gałczyński.

W ubiegłym roku artyści wystąpili z sukcesem w limanowskiej bibliotece, a na ten rok przygotowali nowy, ciekawy program artystyczny. Kabaret tworzy grupa artystyczna, założona ponad 10 lat temu w Krakowie. Prezentuje repertuar inspirowany klasykami polskiej sceny kabaretowej, takimi jak Kabaret Starszych Panów, Wojciech Młynarski, Kabaret Dudek i rzecz jasna Konstanty Ildefons Gałczyński.

Podczas swoich licznych występów kabaret  prezentuje również utwory autorskie, w tym kochane przez publiczność piosenki „O, Augusto”, „Miłość, smog i krokodyl”, czy „Tusio, pół!” autorstwa dyrektora artystycznego zespołu, Tomasza Gargasa.  Przez dekadę działalności, Kabaret Gałczyński występował na wielu scenach, w tym w słynnej krakowskiej Piwnicy Pod Baranami. Zaduszki literackie to idealna okazja, by zatrzymać się na chwilę, oddać wspomnieniom i poddać refleksji w towarzystwie wspaniałej sztuki.

Wstęp na wydarzenie jest wolny.

Zapraszamy!

 

źr.: MBP Limanowa




Kolejny sprzęt Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy trafił do Szpitala Powiatowego w Limanowej

17 października 2024 r.

W styczniu br. odbył się 32. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pod hasłem: „Płuca po pandemii. Gramy dla dzieci i dorosłych”. Środki zebrane podczas tegorocznej odsłony akcji zostały przeznaczone na zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc pacjentów na oddziałach pulmonologicznych dla dzieci i dorosłych.

Wniosek o sprzęt złożony przez limanowski Szpital zyskał przychylność Fundacji WOŚP i dzięki temu na Oddział Pulmonologiczny trafi nowoczesny sprzęt taki jak:

  • zestaw do videobronchoskopii i endobronchosonografii,
  • cyfrowy, przenośny system do drenażu opłucnej,
  • spirometr podstawowy, przenośny,
  • polisomnograf stacjonarny
  • oraz stół do zabiegów endoskopowych.

Wczoraj na oddział trafił pierwszy aparat – nowoczesny videobronchoskop z głowicą USG, który będzie wykorzystywany w badaniach EBUS, czyli bronchofiberoskopii z ultrasonografią wewnątrzoskrzelową. Badanie to do tej pory nie było wykonywane w Szpitalu, a jest niezwykle pomocne w diagnostyce zmian położonych pozaoskrzelowo, w szczególności chorób ziarniniakowych np. sarkoidozy. Podczas badania lekarz ma możliwość pobrania materiału, czyli wykonania biopsji cienkoigłowej, ze struktur, które znajdują się poza ścianą oskrzela, w szczególności węzłów chłonnych położnych w śródpiersiu i we wnękach płuc. Pobrane próbki przekazywane są do badania histopatologicznego, które określa charakter zmiany.

– Cieszę się, że dzięki aparatowi do badania EBUS, pacjenci Oddziału Pulmonologicznego będą mieli dostęp do pełniejszej diagnostyki. Chcemy się rozwijać właśnie dla naszych Pacjentów i bardzo dziękuję Fundacji WOŚP za coroczne wspieranie nas w tych działaniach – powiedział Marcin Radzięta Dyrektor Szpitala.

Badania EBUS będą wykonywane po przejściu przez lekarzy Oddziału Pulmonologicznego odpowiedniego szkolenia. Dyrektor Szpitala Marcin Radzięta dziękuje całemu zespołowi oddziału, pani Pielęgniarce Oddziałowej oraz Kierownikowi oddziału za zaangażowanie i gotowość do wdrażania nowych badań i rozwiązań.

źr./fot. : Szpital Limanowa




Wykaz nieruchomości przeznaczonej do zbycia

17 października 2024 r.

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do zbycia w trybie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

Działając na podstawie art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami Starosta Limanowski podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonej do sprzedaży w trybie art. 198g ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami na rzecz użytkownika wieczystego

 

1) Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz katastru nieruchomości.

Nieruchomość stanowiąca działki ewidencyjne nr 1155/39, nr 1155/56, nr 1155/61, objęte księgą wieczystą NS1L/00044835/9, położone w Tymbarku.

2) Powierzchnia nieruchomości.

Działki ewidencyjne:  nr 1155/39 o pow. 0,0227 ha, nr 1155/56 o powierzchni 0,2625 ha, nr 1155/61 o powierzchni 0,0049 ha.

3) Opis nieruchomości.

Przedmiotowa nieruchomość stanowiąca własność Skarbu Państwa położona jest w centralnej części wsi, przy ulicy Armii Krajowej stanowiącej główną ulicę prowadzącą od Rynku. W sąsiedztwie zlokalizowane są liczne obiekty usługowo – handlowe i zakłady produkcyjne. W najbliższym sąsiedztwie nieruchomości znajdują się: droga wewnętrzna, baza transportowa, obiekty usługowo-handlowe, zabudowa produkcyjno-usługowa oraz budynek mieszkalno-usługowy.

Działka zabudowana budynkiem usługowo – handlowym, budynkiem transportu i łączności oraz murem oporowym i parkingiem utwardzonym kostką brukową.

4) Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania.

W planie zagospodarowania przestrzennego gminy Tymbark zatwierdzonego Uchwałą Rady gminy Tymbark Nr XXIII/172/05 z dnia 31.03.2005 r. działki ewidencyjne nr 1155/39, nr 1155/61 położone są w terenach usług publicznych i niepublicznych oraz zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, działka nr 1155/56 położona jest w terenach produkcyjnych nie związanych z rolnictwem, terenach usług publicznych i niepublicznych oraz zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, częściowo w strefie napowietrznych linii energetycznych średniego napięcia wraz ze strefą ochronną – oznaczone symbolem C39PU, C37UP, UN, MW. Teren zabudowany budynkiem usługowo – handlowym, budynkiem transportu i łączności oraz murem oporowym i parkingiem utwardzonym kostką brukową.

5) Termin zagospodarowania nieruchomości.

Nie dotyczy.

6) Cena nieruchomości.

Zgodnie z art. 198h ust.1 pkt 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami cena jednorazowa – jako dwudziestokrotność kwoty stanowiącej iloczyn dotychczasowej stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego oraz wartości nieruchomości gruntowej określonej na dzień zawarcia umowy sprzedaży wynosi: 158 847,00 zł. Stosownie zaś do art. 198 k u.g.n. właściwy organ, w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, udziela na wniosek bonifikaty w wysokości 90% od ceny nieruchomości gruntowej sprzedawanej osobie fizycznej będącej członkiem rodziny wielodzietnej w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny i uprawnionej do posiadania Karty Dużej Rodziny. Wnioskodawca jest osobą uprawnioną do posiadania Karty Dużej Rodziny, wobec czego cena po zastosowaniu bonifikaty, o której mowa w art. 198k ust.1 pkt 3 u.g.n. wyniesie: 15 884,70 zł netto.

Na podstawie interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 21 maja 2024 r. sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego nie będzie stanowić dostawy towarów w rozumieniu przepisów art. 5 ust. 1 i art. 7 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług i nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

7) Wysokość stawek procentowych opłat z tytułu użytkowania wieczystego.

Nie dotyczy.

8) Wysokość opłat z tytułu użytkowania, najmu lub dzierżawy.

Nie dotyczy.

9) Terminy wnoszenia opłat.

Nie dotyczy.

10) Zasady aktualizacji opłat.

Nie dotyczy.

11) Informacje o przeznaczeniu do zbycia lub oddania w użytkowanie, najem, dzierżawę lub użyczenie.

Nieruchomość przeznaczona do zbycia w trybie art. 198g ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami na rzecz jej użytkownika wieczystego.

12) Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2.

Osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami mogą składać wnioski o nabycie ww. nieruchomości w terminie 6 tygodni, licząc od dnia wywieszenia wykazu.

 

 

Niniejszy wykaz wywiesza się na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Limanowej przy ul. J. Marka 9, a także zamieszcza się na stronach internetowych urzędu. Starosta Limanowski, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, przekazuje wykaz Wojewodzie Małopolskiemu, w celu jego zamieszczenia na stronie podmiotowej wojewody w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 21 dni. Informację o zamieszczeniu wykazu właściwy organ podaje do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej o zasięgu obejmującym co najmniej powiat, na terenie którego położona jest nieruchomość.

 




Związek Podhalan Oddział w Młyńczyskach ma swój sztanadar

16 października 2024 r.

12 października 2024 roku w Młyńczyskach odbyły się II Góralskie Posiady, które przyciągnęły przedstawicieli Związku Podhalan z całego regionu. Powiat Limanowski reprezentowali: Wicestarosta Limanowski Ewa Filipiak, Przewodniczący Rady Józef Pietrzak oraz Radny Janusz Koza. Głównym punktem programu było poświęcenie oraz nadanie sztandaru Związkowi Podhalan Oddział w Młyńczyskach, co stanowiło niezwykle ważny moment dla lokalnej społeczności i członków związku.

 

Uroczystości rozpoczęły się o godz. 14:45 zbiórką pocztów sztandarowych przed Kościołem pw. Św. Stanisława Biskupa Męczennika. O godz. 15:00 odprawiona została Msza Święta, podczas której poświęcono sztandar – symbol tożsamości, jedności i dumy góralskiej wspólnoty. Po zakończeniu liturgii uczestnicy udali się na konferencję poświęconą kulturze góralskiej, która odbyła się w Świetlicy Wiejskiej. W jej trakcie dyskutowano na temat tradycji i wartości, które Związek Podhalan od lat pielęgnuje, na temat kultury góralskiej w Młyńczyskach, a także o wyzwaniach i przyszłości kultury góralskiej.

II Góralskie Posiady były nie tylko świętem sztandaru, ale także wydarzeniem, które po raz kolejny pokazało siłę wspólnoty i przywiązanie do tradycji góralskiej społeczności.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

 

źr./ fot.: Związek Podhalan Oddział w Młyńczyskach

 

 




Ogłoszenie o przetargu

16 października 2024 r.

Zarząd Powiatu Limanowskiego ogłasza V przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż zabudowanej nieruchomości znajdującej się przy ul. M. B. Bolesnej 8 w Limanowej.

Przedmiotem przetargu jest:

Sprzedaż przysługującego Powiatowi Limanowskiemu prawa własności nieruchomości stanowiącej działkę ewidencyjną nr 545/3, o powierzchni 0,0282 ha, objętej księgą wieczystą nr NS1L/00028833/7, zabudowaną 4-kondygnacyjnym budynkiem usługowym murowanym w tym poddasze i częściowe podpiwniczenie. Powierzchnia zabudowy: 288,30 m2, użytkowa: 569,60 m2, kubatura: 3513 m3.

Opis nieruchomości:

Nieruchomość znajduje się w centralnej części miasta, w odległości ok. 60 m od rynku. Obiekt znajduje się w zwartej zabudowie śródmiejskiej, stanowiącej budynki usługowe, mieszkalno-usługowe, użyteczności publicznej, najczęściej dwu i trzy kondygnacyjne. Przedmiotowa nieruchomość posiada bezpośredni dostęp do ciągu pieszego ulicy M. B. Bolesnej, bez możliwości wjazdu. Nieruchomość znajduje się w zasięgu pełnych mediów, sieci elektroenergetycznej, wodno-kanalizacyjnej oraz gazowej (bez przyłącza). Budynek o konstrukcji tradycyjnej murowanej, wybudowany w 1948 r., nieocieplony, nie posiada centralnego ogrzewania, od podwórza stolarka okienna drewniana, od frontu PCV, pokryty blachą trapezową. Od strony ulicy znajdują się dwa główne wejścia, od strony południowej wejście techniczne.

Przeznaczenie nieruchomości i sposób zagospodarowania:

W planie zagospodarowania przestrzennego Miasta Limanowa nieruchomość oznaczona symbolem U/M/kz – tereny zwartej zabudowy położone w strefie śródmiejskiej „CENTRUM” w rejonie rynku i ulic przyległych, obejmujące zarówno obiekty o wyłącznej funkcji usługowej (handel, gastronomia, turystyka, kultura, administracja i inne), jak też budynki usługowo – mieszkalne, z funkcją usługową (na ogół handlowo– gastronomiczną) w parterze budynku i funkcją mieszkalną na wyższych kondygnacjach. W odniesieniu do istniejących budynków dopuszcza się utrzymanie obecnej funkcji mieszkalnej na parterze. Utrzymuje się istniejącą na tym terenie zabudowę na powyższe cele z dopuszczeniem jej remontów, przebudowy, rozbudowy i nadbudowy oraz przeznacza się teren na realizację nowych obiektów. Warunkiem realizacji inwestycji jest nieprzekraczanie przeważających w sąsiedztwie istniejących gabarytów wysokościowych oraz nienaruszanie praw osób trzecich. Z uwagi na położenie terenów U/M w centrum miasta, lokalizacja zabudowy może następować bezpośrednio w granicy działki budowlanej lub w odległości mniejszej niż 3 m od granicy działki. Dopuszcza się również realizację na tym terenie nowej, wolnostojącej uzupełniającej zabudowy mieszkalno-usługowej jak też wolnostojących usług. Wymagane uzgodnienie z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków projektów budowlanych przebudowy lub remontów kapitalnych wszystkich położonych w obrębie tej strefy istniejących oraz projektowanych budynków.

Termin zagospodarowania nieruchomości – nie dotyczy

Cena wywoławcza:

1 350 000,00 zł – zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług.

Wadium:

135 000,00 zł

Postąpienie nie mniejsze niż 1 % ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych tj. 13 500,00 zł, o wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu. Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do wpłacenia ceny wylicytowanej, pomniejszonej o wpłacone wadium nie później niż w przeddzień zawarcia umowy notarialnej przenoszącej własność. Koszty związane z zawarciem aktu notarialnego oraz koszty wieczysto– sądowe poniesie Kupujący.

Wysokość stawek procentowych z tytułu użytkowania wieczystego:

Nie dotyczy

Obciążenia:

Nie dotyczy

Czas, miejsce i warunki przetargu:

TERMIN przetargu ustala się na dzień 14 stycznia 2025 r. o godzinie 1000 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Limanowej przy ul. J. Marka 9 (budynek „B” – II piętro, pokój 204)

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium na konto Starostwa Powiatowego w Limanowej: Bank Spółdzielczy w Limanowej

Nr rachunku: 57 8804 0000 0000 0012 2353 0013

Wadium winno być uiszczone przelewem do dnia 9 stycznia 2025 r. do godz. 23:59.

Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dowód wpłaty wadium oraz dowód tożsamości. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego.

Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu przetargu (zatwierdzeniu przez Zarząd Powiatu wyniku przetargu), jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia przetargu lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym. Wadium podlega zwrotowi uczestnikom, którzy nie wygrali przetargu. Wadium wpłacone przez uczestnika nie rodzi skutków prawnych w zakresie podatku VAT. Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się jako przedpłata na poczet ceny nabycia nieruchomości i nie podlega oprocentowaniu.

Sprzedawca zobowiązuje się zawiadomić nabywcę nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wyznaczony termin zawarcia umowy nie może być krótszy niż 7 dni – od dnia doręczenia zawiadomienia na piśmie.

Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu, względnie nie uiści ceny nabycia w przewidzianym terminie, sprzedawca może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Organizator przetargu może odwołać ogłoszony przetarg podając niezwłocznie informację o odwołaniu przetargu do publicznej wiadomości.

Uczestnik przetargu może w terminie 7 dni, od dnia ogłoszenia wyniku przetargu, zaskarżyć do Zarządu Powiatu Limanowskiego czynności związane z przeprowadzeniem przetargu.

Informacje o przedmiocie sprzedaży, regulamin przetargu, z którym wszyscy przystępujący do przetargu winni się szczegółowo zapoznać można odebrać w Wydziale Gospodarowania Nieruchomościami w Limanowej przy ul. J. Marka 9 (budynek „C” II piętro, pokój 224). Ponadto informacje są udzielane pod numerem tel. 18 3337-919 oraz można je znaleźć na stronie internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Limanowej.




Komunikat Prezesa Krajowej Izby Kominiarzy w związku z rozpoczęciem sezonu grzewczego 2024/2025

16 października 2024 r.

W związku z początkiem sezonu grzewczego 2024/2025 Krajowa Izba Kominiarzy przypomina o działającym od ubiegłego roku protokole  przeglądu przewodów kominowych – funkcji w obrębie Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Elektroniczny protokół kominiarski, znany również jako e-protokół, to nowoczesne narzędzie, które od 2023 roku stanowi obowiązkową formę potwierdzenia wykonania przeglądu przewodów kominowych w Polsce, zastępującą tradycyjne dokumenty papierowe,  integralną częścią Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).

E – protokół jest jedyną akceptowaną formą potwierdzenia przeglądu, co podkreśla jego znaczenie w procesie dbania o bezpieczeństwo i przestrzeganie nowych regulacji prawnych. System CEEB nie tylko ułatwia zarządzanie dokumentacją, ale także przyczynia się do poprawy jakości powietrza w Polsce, poprzez monitorowanie i regulowanie emisji z budynków. Dzięki CEEB, samorządy mogą lepiej planować i realizować lokalne strategie termomodernizacyjne, prowadzące do obniżenia kosztów ogrzewania ponoszonych przez mieszkańców.

Zgodnie z ustawa Ustawą o Prawie budowlanym  właściciele oraz zarządcy budynków, są zobowiązani co najmniej raz w roku zlecić przeprowadzenie kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) osobie posiadającej odpowiednie uprawnienia – mistrza kominiarskiego (Zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 1 c, oraz art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo budowlane t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725). W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub braków właściciel, zarządca lub użytkownik budynku jest obowiązany w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli, usunąć stwierdzone uszkodzenia oraz uzupełnić braki, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska (art. 70 ust. 1 ustawy – Prawo budowlane).

Przypominamy, że obowiązkowa kontrola kominiarska jest główną zasadą bezpieczeństwa, zapobiegającą zaczadzeniom, pożarom, spełniającą jeden z podstawowych warunków ubezpieczenia budynku.

Mając na uwadze bezpieczeństwo, przeciwdziałanie zagrożeniom oraz poprawę świadomości społecznej, Krajowa Izba Kominiarzy prowadzi ogólnopolską  kampanię pod nazwą  „Zaproś Kominiarza” , realizowaną pod honorowym patronatem Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej. Szczegółowe informacje na temat kampanii społecznej dostępne są TUTAJ.

Poniżej dostępna jest pełna treść komunikatu Prezesa Krajowej Izby Kominiarzy skierowana do właścicieli i zarządców budynków, w związku z rozpoczęciem sezonu ogrzewczego 2024/2025, jak również informacja zawierająca dane statystyczne Komendy Głównej Straży Pożarnej. Prosimy o zapoznanie się z załączonymi materiałami.

 




Ogłoszenie o zamiarze ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości

15 października 2024 r.

Starosta Limanowski wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, zawiadamia o zamiarze wszczęcia postępowania z wniosku TAURON Dystrybucja S. A., reprezentowanego przez pełnomocnika Pana Macieja Rusnaka, w sprawie wydania decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości położonej w gminie Niedźwiedź, obręb Niedźwiedź, stanowiącej działkę ewidencyjną nr: 1366 o powierzchni 0,55 ha, poprzez udzielenie zezwolenia na założenie i przeprowadzenie na niej słupowej stacji transformatorowej SN/nN, sieci kablowej dwutorowej SN+nN i sieci kablowej nN, wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz strefą kontrolowaną, w ramach zadania pn.: „Budowa stacji transformatorowej 15/0,4 kV w m-ci Niedźwiedź, gm. Niedźwiedź.”

Treść ogłoszenia tutaj.




Ogłoszenie o zamiarze ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości

15 października 2024 r.

Starosta Limanowski wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, zawiadamia o zamiarze wszczęcia postępowania z wniosku TAURON Dystrybucja S. A., reprezentowanego przez pełnomocnika Pana Adama Kowala, w sprawie wydania decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości położonej w gminie Niedźwiedź, obręb Poręba Wielka, stanowiącej działkę ewidencyjną nr: 1610 o powierzchni 0,53 ha, poprzez udzielenie zezwolenia na założenie i przeprowadzenie na niej linii kablowej nN 0,4 kV, wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz strefą kontrolowaną, w ramach zadania pn.: „Realizacja prac związanych z przyłączeniem odbiorców gr. IV i V na terenie działalności TAURON Dystrybucja S. A. Oddział w Krakowie – obszar 2 Region Podgórze i Region Limanowa w systemie „pod klucz” – zadanie nr 9 – Jednostka Terenowa Mszana Dolna.”

Treść ogłoszenia tutaj