Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej zachęca do korzystania z portalu https://e-konsument.com/. Jest to innowacyjne, przygotowane przez Stowarzyszenie Aquila, bezpłatne narzędzie online, które wspiera konsumentów m.in. w sytuacjach, gdy chcą reklamować produkt lub usługę, rozwiązać umowę, itp.
Wystarczy jedynie dostęp do Internetu, żeby w przystępny i jasny sposób natychmiast uzyskać poradę konsumencką.
Portal https://e-konsument.com/ automatycznie generuje poradę prawną, która zawiera konkretne kroki, jakie konsument może podjąć w danej sytuacji. W przypadku bardziej skomplikowanych spraw (np. wymagających analizy dokumentów), konsument otrzyma informację, gdzie może szukać bezpłatnej pomocy.
Po wejściu na https://e-konsument.com/, konsument jest proszony o zaznaczenie odpowiedzi na kilka prostych pytań dotyczących jego problemu. Wybrane odpowiedzi utworzą tzw. ścieżkę decyzyjną, na podstawie której serwis natychmiastowo wygeneruje poradę. Odpowiedź można wydrukować lub pobrać w formacie PDF.
Nie mniej jednak, nadal pozostaję do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu: 18 33 37 822, adres e-mail: rzecznik.konsumentow@powiat.limanowski.pl.
Wniosek o udzielenie pomocy prawnej konsumentowi (do pobrania poniżej) można wysłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Limanowej ul. Józefa Marka 9, 34-600 Limanowa lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: rzecznik.konsumentow@powiat.limanowski.pl
Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać m. in. u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów:
Katarzyna Bednarczyk
Starostwo Powiatowe w Limanowej,
ul. Józefa Marka 9, 34-600 Limanowa
pok. 102, tel: 18 3337 822
email. rzecznik.konsumentow@powiat.limanowski.pl
Godziny pracy:
Poniedziałek: 07:30-14:00
Wtorek: 07:30-14:00
Środa:12:00-14:00
Czwartek:12:00-14:00
Piątek: 7:30-14:00
UWAGA!
W dniach od 13 do 19 kwietnia biuro Rzecznika będzie zamknięte.
Podczas nieobecności rzecznika (w sprawach pilnych) poradę prawną można uzyskać dzwoniąc na nr Infolinii Konsumenckiej: 801 440 220 lub 22 290 8916
Porady są bezpłatne, dzwoniący ponosi jedynie koszt połączenia zgodny z taryfą swojego operatora.
Bezpłatne porady można również uzyskać kierując zapytanie drogą mailową na adres: porady@dlakonsumentow.pl
Do pobrania:
wniosek o udzielenie pomocy prawnej konsumentowi
(prośba o interwencję; prośba o udzielenie – porady – informacji prawnej – pomocy w sporządzeniu pisma).