W dniach 11-13 kwietnia 2019 r. odbyły się zawody centralne XXXII Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych w Wodzisławiu Śląskim. Limanowskie Technikum Budowlane zajęło 2 miejsce w klasyfikacji najlepszych szkół w Polsce.
W finale olimpiady Limanową reprezentowało aż 9 uczniów dwóch szkół: Technikum im. ks. prof. Józefa Tischnera – 6 osób oraz Technikum im. J. Piłsudskiego (Zespół Szkół nr 1)– 3 osoby. Musiały one wykazać się wiedzą i umiejętnościami z zakresu szeroko pojętego budownictwa.
W trakcie trzydniowych zmagań wyłoniono najlepszych uczniów, którym przyznano tytuły laureata olimpiady. Byli to:
Artur Piegza – laureat – 5 miejsce (Tischner)
Nikola Węglarz – laureat – 9 miejsce (Tischner)
Mateusz Frączek – laureat – 12 miejsce (Tischner)
Julia Skirlińska – laureat – 18 miejsce (Tischner)
Justyna Trela – finalista – 37 miejsce (Tischner)
Krzysztof Wielek – finalista – 45 miejsce (Tischner)
Adriana Dąbrowska – finalista – 46 miejsce (Ekonom)
Bartłomiej Tokarz – finalista – 48 miejsce (Ekonom)
Natalia Ślimak – finalista – 76 miejsce (Ekonom).
Na potrzeby olimpiady stworzono również ranking szkół. Technikum im. ks. prof. Józefa Tischnera zajęło w nim bardzo wysokie 2 miejsce. Jest to już trzeci rok obecności tej szkoły w pierwszej trójce najlepszych szkół najważniejszej olimpiady budowalnej w Polsce. Technikum im. Józefa Piłsudskiego zostało sklasyfikowane na 17 pozycji.
Opiekunami merytorycznymi uczestników olimpiady byli: Seweryn Szewczyk (ZSOiZ im. ks. prof. Józefa Tischnera w Limanowej), Paweł Marek (ZSOiZ im. ks. prof. Józefa Tischnera w Limanowej) oraz Danuta Buszek-Wrona (ZS Nr 1 w Limanowej).
Organizatorem Olimpiady jest Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej.
Cele Olimpiady:
- rozwijanie wśród młodzieży zainteresowania budownictwem oraz pogłębianie wiedzy i umiejętności budowlanych,
- kształtowanie nawyku doskonalenia zawodowego u uczniów i absolwentów szkół budowlanych,
- lepsze przygotowanie uczniów do podejmowania dalszego kształcenia na kierunkach budowlanych szkół wyższych,
- wyrobienie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy,
- zapoznanie młodzieży z najnowszymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi i technologicznymi w dziedzinie budownictwa,
- zachęcenie młodzieży do rozwijania swoich uzdolnień i stworzenie jej warunków szlachetnego współzawodnictwa,
- doskonalenie form i metod twórczej pracy nauczycieli z młodzieżą,
- stworzenie płaszczyzny współzawodnictwa między szkołami.