1 luty 2024 r.
W dniu 31 stycznia br. odbyła się konferencja z okazji 105-lecia Publicznych Służb Zatrudnia w Polsce zorganizowana przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Uroczystość była okazją do podsumowań osiągnięć i doświadczeń służb zatrudniania w Polsce oraz wymiany poglądów i dobrych praktyk. W konferencji uczestniczyła Pani Agnieszka Dziemianowicz-Bąk – Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wraz z wiceministrami: Aleksandrą Gajewską, Łukaszem Krasoniem – Pełnomocnikiem Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, Katarzyną Nowakowską, Liwiuszem Laską – dyrektorem generalnym oraz dyrektorzy powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy z całej Polski.
W trakcie konferencji dyrektor Marek Młynarczyk odebrał dyplom dla Powiatowego Urzędu Pracy w Limanowej za pełną zaangażowania pracę na rzecz osób bezrobotnych i pracodawców oraz za wieloletnią działalność na rzecz promocji zatrudnienia i wspieranie lokalnego rynku pracy.
Przypadający 27 stycznia Dzień Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia upamiętnia podpisanie 105 lat temu przez Naczelnika Państwa Józefa Piłsudskiego Dekretu o organizacji państwowych urzędów pośrednictwa pracy i opieki nad wychodźcami. Właśnie to wydarzenie jest powszechnie uznawane za początek Publicznych Służb Zatrudnienia w Polsce. Obchody Dnia Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia wprowadziła ustawa z 16 grudnia 2010 roku o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Dziś struktura służb zatrudnienia obejmuje ponad 350 urzędów, które obsługują 16 województw i 380 powiatów. Od 2004 roku wchodzą one w skład Europejskich Służb Zatrudnienia, które mają za zadanie wspierać mobilność pracowników na europejskim rynku pracy.