Na starcie tych prestiżowych wyścigów wystartowali najlepsi kierowcy z 9 państw. W sumie do zawodów zgłosiło się 115 kierowców, do odbioru administracyjnego przystąpiło 107 zawodników. Podczas dwudniowych zawodów byli obecni m.in. przedstawiciele władz Powiatu Limanowskiego m.in.: Mieczysław Uryga – Starosta Limanowski, Przewodnicząca Rady Powiatu – Ewa Filipiak oraz Agata Zięba – Wicestarosta Limanowski. Wyścigi śledzili także goście z Koszalina – miasta partnerskiego, którzy od piątku spędzali czas w sercu Beskidu Wyspowego, zaproszeni przez Powiat Limanowski.
Sobotnie wyścigi w Limanowej były 5 Rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, dla kierowców klasyfikowanych w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Górskich (FIA EHC) był to dzień podjazdów treningowych. Na starcie pojawiło się 107 zawodników. Rzesze kibiców od rana zapełniali punkty widokowe. Wyjątkową atrakcją był start 16 bolidów, w jednym z nich startował Polak – Paweł Rzadkosz, który na ten wyścig wsiadł do Loli B02/50 ze słowackiej stajni Vaclawa Janika. Równie wiele emocji , a w niektórych pewnie i nostalgii ,wzbudził także przejazd samochodów historycznych, które tryumfowały na drogach w czasach PRL i latach 90. Nie zabrakło prawdziwych motoryzacyjnych legend. Po raz kolejny potwierdziło się, że pojazdy takie jak Fiat 126-p, czy popularna „Syrena”, maja stałe miejsce w sercach fanów motoryzacji i wzbudzają żywe zainteresowanie również wśród młodego pokolenia.
W przedpołudniowych treningach najszybszym kierowcą był Simone Faggioli (ITA, Norma M 20 FC, Best Lap SSD), jego główny rywal nie ukończył jazdy, z powodów technicznych obu podjazdów. Na miejscu drugim dojeżdżał Christoph Lampert (AUT, Osella FA 30, Rauch Power Sports) . Najszybszym z polskich kierowców okazał się jadący Mitsubishi Lancerem Andrzej Szepieniec. Podczas pierwszego podjazdu treningowego na trasie pojawiła się czerwona flaga po niegroźnej kolizji Lancii Delta Integrale Felixa Pailera (AUT). W drugim podjeździe treningowym kontakt z barierą zaliczył Sebastian Malessa (POL, Honda Civic)
Pierwszy podjazd wyścigowy GSMP rozpoczął się dość nerwowo. Barierę uszkodził Kamil Strama ( POL, Mitsubishi Lancer), powodując pierwszą przerwę w podjeździe. Następna kolizja i kolejna przerwa – swojego Opla Tigrę uszkodził Michał Jasłowski. W klasyfikacji GSMP najszybciej pojechał Christoph Lampert, wyprzedzając Szymona Łukaszczyka (POL, Mitsubishi Lancer EVO V AMS), Andrzeja Szepieńca (POL, Mitsubishi Lancer), Sebastiena Petit (FRA, Norma M 20 FC), Michała Ratajczyka (POL, Mitsubishi Lancer EVO X RS), Dubaia (POL, Mitsubishi Lancer Berg Monster, Berg Monster Team) i Pawła Rzadkosza. Jednak najszybszym zawodnikiem podjazdu był jadący treningowo Christian Merli, który był szybszy od Christopha Lamperta oraz Simone Faggioli.
Po drugim podjeździe wyścigowym GSMP, który przebiegał bez żadnych problemów, na czele tabeli pojawił się Szymon Łukaszczyk, który o 0,832 s wyprzedził Andrzeja Szepieńca i o 7,293 s ubiegłorocznego mistrza kraju Michała Ratajczyka, odbierając tym samym nagrodę za pierwsze miejsce w generalce aut z nadwoziem zamkniętym. Szymon Łukaszczyk umocnił się dzięki temu na prowadzeniu w klasyfikacji sezonu. W podjeździe najszybszy, jadąc treningowo przed jutrzejszą rundą FIA EHC, znów okazał się Christian Merli, zbliżając się powoli do swojego ubiegłorocznego rekordu trasy (1:51,398).
A oto klasyfikacja w kategorii samochodów z nadwoziem zamkniętym, cat. 1,2 GSMP
- Szymon Łukaszczyk
- Andrzej Szepieniec
- Dubai
- Waldemar Kluza
- Daniel Stawiarski
Najszybszym Polakiem, jadącym samochodem z nadwoziem otwartym był Paweł Rzadkosz.
Wśród kierowców aut napędzanych na jedną oś tradycyjnie dominował Gabriel Kubit ( POL, Honda Integra), który pojechał szybciej od zawodników dysponujących niektórych znacznie mocniejszymi samochodami. W Grupie N na pierwszym miejscu sklasyfikowano Konrada Bielę (POL, Mitsubishi Lancer EVO X. Wyrównana walka toczyła się w Grupie A, w rywalizacji 5 Rundy GSMP najszybszy okazał się Szymon Piękoś (POL, który wsiadł do Mitsubishi Lancera, używanego w zeszłym sezonie. Za nim uplasowali się Robert Sługocki (POL, Mitsubishi Lancer EVO X R 4) i Roman Baran ( POL, Mitsubishi Lancer).
W grupach narodowych (samochody z utraconą homologacją FIA) tryumfowali: Jacek Madziara (POL, Subaru Impreza) w A/PL i Janusz Grzyb ( Honda Civic Type R) w E 0.
5 Runda GSMP Hist. padła łupem lidera klasyfikacji sezonu, Marcina Kacperka (POL, 318 IS).
Pełne wyniki 5 Rundy GSMP znaleźć można na www.wyniki-online.pl.
Relacje z zawodów można było śledzić także Online na stronach www.wysciggrski.pl i www.gsmp.pzm.pl
W kolejnym artykule zapraszamy na relacje z drugiego dnia wyścigu, podczas którego zostały rozegrane: 6 Runda GSMP i – przede wszystkim – 9 Runda Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich (FIA EHC).
Źródło: Auto Moto Klub Limanowa