30 października 2025 r.
29 października 2025 r. Powiatowy Urząd Pracy w Limanowej w partnerstwie z Komendą Powiatową Policji w Limanowej zorganizował spotkanie w ramach grupowej informacji zawodowej.
W spotkaniu uczestniczyli: Mieczysław Uryga – Starosta Limanowski, Wojciech Włodarczyk – członek Zarządu Powiatu, przewodniczący Powiatowej Rady Rynku Pracy w Limanowej, Marek Młynarczyk – dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Limanowej, Joanna Kroczek – kierownik Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego, Ewa Matras, Agnieszka Bulanda – doradcy zawodowi PUP oraz przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Limanowej:, mł. insp. Albert Kogut – I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Limanowej, st.asp. Jolanta Batko – oficer prasowy, asp. szt. Maciej Bielak oraz Barbara Bugajska – pracownik Zespołu Kadr i Szkoleń.
Spotkanie rozpoczął dyrektor Marek Młynarczyk, który powitał wszystkich uczestników. Głos zabrali również starosta Mieczysław Uryga, członek Zarządu Powiatu, przewodniczący Powiatowej Rady Rynku Pracy w Limanowej Wojciech Włodarczyk oraz I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Limanowej Albert Kogut. Zachęcili osoby biorące udział w spotkaniu, wiążące swoją karierę zawodową z pracą w Policji, do skorzystania z przygotowanej dla nich oferty.
Podczas spotkania doradcy zawodowi przekazali uczestnikom informacje dotyczące istotnych zmian w przepisach związanych z rynkiem pracy, które weszły w życie od 1 czerwca 2025 roku na mocy ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Omówili między innymi nowe zasady rejestracji w urzędach pracy oraz cyfryzacji usług. Przedstawili prawa i obowiązki osób zarejestrowanych oraz dostępne formy wsparcia zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Omówili m.in. zatrudnienie subsydiowane, działania wspierające przedsiębiorczość i tworzenie nowych miejsc pracy, poradnictwo zawodowe, rozwijanie kompetencji i podnoszenie kwalifikacji, a także pośrednictwo pracy, w tym w ramach sieci EURES. W trakcie spotkania poruszyli również temat kampanii „Zatrudnieni w NieWolę”, realizowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji we współpracy ze Strażą Graniczną, która zwraca uwagę na problem pracy przymusowej. Uczestników zapoznano także z zawodami, na które występuje największe zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy, na podstawie wyników badania Barometr Zawodów. Dodatkowo doradcy podkreślili istotę ciągłego rozwoju wiedzy, umiejętności i kwalifikacji w obliczu zmian na rynku pracy, zwracając uwagę na kluczowe znaczenie idei „uczenia się przez całe życie”.
W dalszej części spotkania przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Limanowej wyjaśnili uczestnikom, kto może wstąpić w szeregi Policji i jakie dokumenty należy złożyć. Omówili wymogi formalne oraz szczegółowo wyjaśnili procedurę kwalifikacyjną. Przedstawili jak wyglądają poszczególne etapy rekrutacji i jakie kryteria musi spełnić przyszły kandydat na policjanta. Poinformowali o możliwościach rozwoju oraz kształcenia w szkołach policyjnych oraz zaprezentowali różne aspekty służby w tej formacji.
Uczestnicy spotkania otrzymali materiały informacyjno-promocyjne. Mieli również możliwość zadawania pytań i indywidualnych konsultacji z pracownikami PUP Limanowa oraz przedstawicielami Komendy Powiatowej Policji w Limanowej.
Źródło: PUP Limanowa

















