W związku z wprowadzonymi ograniczeniami w zakresie bezpośredniej obsługi mieszkańców informujemy, że profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu. Potrzebne jest tylko: konto w systemie banku lub innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (ich listę znajdziesz na stronie profilu zaufanego).
Konto bankowe wykorzystuje się do szybkiego i bezpiecznego zakładania i potwierdzania profilu zaufanego. Chodzi o to, że twoje dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego nie musisz już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.
Profil zaufany wykorzystuje do identyfikacji tylko podstawowe informacje: imię (imiona), nazwisko oraz numer PESEL. Za pomocą konta bankowego złożysz profil zaufany od ręki, bez wychodzenia z domu.
Aby założyć profil zaufany przez bankowość internetową należy wykonać następujące czynności:
- Sprawdzić, czy dany bank ma możliwość założenia profilu zaufanego (na przykład wejść na stronę banku lub zadzwonić na infolinię albo wejść na stronę profilu zaufanego LINK)
- Zalogować się na swoje konto bankowe.
- Wyszukać formularz zakładania profilu zaufanego.
- Czytać uważnie informacje przekazywane podczas procesu rejestracji.
Chcąc zalogować się z do profilu zaufanego potwierdzonego przez instytucję bankową należy zawsze wybierać opcję logowania przez system bankowy.
Jeśli Państwo nie posiadają konta w bankach (ich listę znajdziesz na stronie profilu zaufanego) uprzejmie informujemy, iż Starostwo Powiatowe w Limanowej potwierdza profil zaufany. W tym celu należy wejść na stronę profilu zaufanego LINK, zarejestrować się, wysłać wniosek i telefonicznie umówić wizytę w Starostwie w ciągu 30 dni od rejestracji.
Nr telefonów : 18 3337 900, 18 3337 800
Przypominamy, iż należy mieć ze sobą dokument tożsamości ze zdjęciem.
Prosimy przychodzić w umówionych godzinach – wejście B (od strony parkingu).