Osoby niesłyszące mogą korzystać z wideoinfolinii, która zapewnia im dostęp do informacji związanych z Covid-19. Dzięki temu w zrozumiałym dla siebie języku uzyskają informacje na temat koronawirusa i dowiedzą się, co robić w przypadku podejrzenia, że mogą być zarażone. Wideoinfolinia działa 24h na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Narzędzie, które wpisuje się w realizację rządowego programu Dostępność Plus, powstało przy współpracy Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza i Polskiego Związku Głuchych. W akcję zaangażowani są tłumacze Polskiego Języka Migowego z całej Polski, którzy pracują w systemie zmianowym na smartfonach lub laptopach z dostępem do internetu.
Z wideoinfolinii, oprócz osób z wadą słuchu, skorzystają też placówki ratownictwa medycznego. Może się to okazać kluczowe, ponieważ ułatwi przeprowadzenie wywiadów lekarskich z niesłyszącymi pacjentami oraz przyśpieszy ich ewentualną diagnozę i leczenie.
Jak połączyć się z wideoinfolinią
Można to zrobić za pośrednictwem m.in.:
- komunikatora Skype – login: Koronawirus-Tłumacz PJM
- komunikatora IMO: numer telefonu 609 939 546
- aplikacji tłumacz on-line języka migowego.
Tłumacz on-line na stronach MF i KAS
Link do narzędzia znajduje się w nagłówkach stron www Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej. Dzięki niemu dodatkowo osoba głucha będzie mogła dowiedzieć się o treści znajdujących się na naszych stronach.
Zachęcamy do korzystania z udostępnionego narzędzia i dzielenia się informacją o jego uruchomieniu.
Źródło: gov.pl